w m logo
Instytucja Samorządu
Województwa
Warmińsko-Mazurskiego

 

Baśnie i legendy regionu - Irena Kwintowa Największy skarb (kl. IV–VI, 50 min) 

Zajęcia wprowadzające uczestników w świat edukacji regionalnej w oparciu o utwór Ireny Kwintowej pt. Największy skarb. Uczestnicy spotkania zapoznają się z treścią legendy i „skarbami” Warmii. Losy rybaka i jego rodziny będą inspiracją do rozmowy na temat wartości w życiu człowieka.


„Chór duchów na scenie”, czyli „istne święto Dziadów” - wprowadzenie do lektury II części Dziadów Adama Mickiewicza (klasa VII-VIII, 60 min) 
Kim jest autor niezwykłego dramatu? Cmentarz, stół i inne znaki pogańskiej oraz chrześcijańskiej tradycji ukazane w utworze  (zaakcentowanie związku tej tradycji ze współczesnością). „Dziady” jako spektakl zrodzony z obrzędu.

 

Ekslibris - graficzna opowieść o właścicielach książki (kl. VII-VIII, 45 min)
Zapoznanie z historią oznaczania książek znakiem własnościowym. Różnorodność tematyczna ekslibrisu i ciekawe rozwiązania graficzne.

 

Gdzie Warmia, a gdzie Mazury? Krainy historyczne w dziejach regionu, ważne wydarzenia, miejsca, ludzie (kl. VII-VIII, 50 min)
Granice i nazwy krain. Prusowie - rdzenni mieszkańcy (życie, wierzenia, materialne świadectwa kultury). Podbój Prusów przez Krzyżaków. Wyodrębnienie Warmii. Zmiany przynależności państwowej Warmii i Mazur na przestrzeni wieków. Różnice kulturowe między Warmiakami i Mazurami (gwara, religia, architektura, ubiór).

 

Jak się uczyć skutecznie? (kl. IV-V, 50 min)
Organizacja nauki. Korzystne i niekorzystne czynniki towarzyszące procesowi zapamiętywania. Warunki sprzyjające pracy mózgu (odżywianie, higiena pracy umysłowej). Wybrane techniki zapamiętywania.

 

Patroni olsztyńskich ulic (kl. V-VI, 50 min)
Przybliżenie wybranych patronów ulic Osiedla Grunwaldzkiego. Wirtualna wędrówka połączona z prezentacją interesujących miejsc, faktów i ciekawostek historycznych.

 

 „Prędkoś mi nazbyt umilkła…”. Jan Kochanowski jako autor Trenów (kl. VII–VIII, 50 min) 
Zajęcia ukazujące Jana Kochanowskiego – poetę i człowieka renesansu (w kontekście kulturowym oraz w sferze prywatnej, rodzinnej egzystencji). Sytuacja, w jakiej znalazł się poeta w odniesieniu do pojmowania śmierci przez ludzi renesansu. Krótka rozmowa na temat Trenu VIII w związku z literackim ujęciem straty i żałoby. Ogólne określenie cech gatunkowych utworu.

 

Publikujemy w sieci - jak świadomie i legalnie korzystać ze źródeł online? (kl. VII-VIII, 45 min)
Publikowanie w Internecie, prawo autorskie, licencje CC, podstawy Netykiety.

 

Tworzenie wizualnych i interaktywnych treści w aplikacji Genially - warsztaty komputerowe online (kl.VII-VIII, 90 min)

 

W wewnętrznym ogrodzie wartości (na podst. książki Frances Hodgson Burnett Tajemniczy ogród, kl. IV-VI, 50 min)
Projektowanie własnego ogrodu wartości wraz z bohaterami książki Frances Hodgson Burnett Tajemniczy ogród.

 

Warmińskie korzenie Roty (kl. VII-VIII, 45 min)
Autorzy „Roty” - Maria Konopnicka i Feliks Nowowiejski. Znaczenie postaci kompozytora w kontekście rozważań o bogactwie kulturowym Warmii.

 

Zośka, Rudy, Alek i inni. Przerwana opowieść (kl.VII-VIII, 50 min)
Kamienie na szaniec - wprowadzenie do lektury oparte na materiałach dokumentalnych. Przybliżenie idei Szarych Szeregów, 23 Warszawskiej Drużyny Harcerskiej oraz działalności Polski Podziemnej.

 

Zasady obowiązujące podczas zajęć edukacyjnych
 

  

 

Zajęcia są bezpłatne.

 

Szczegółowe informacje oraz przyjmowanie zgłoszeń:

Wydział Wspomagania Edukacji
tel.:
(89) 527-25-86 w. 122

e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Copyright © 2022 W-MBP. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Joomla! jest wolnym oprogramowaniem wydanym na warunkach GNU Powszechnej Licencji Publicznej.

Polityka prywatności - RODO