w m logo
Instytucja Samorządu
Województwa
Warmińsko-Mazurskiego

Zasady obowiązujące podczas zajęć edukacyjnych

 

Baśń gwiazdkowa Marii Zientary-Malewskiej w czarnym teatrze (50 min)

 

Co może się wydarzyć, gdy Kropka spotka Kreskę? (kl. 0–III, 45 min) 
Kreatywne zajęcia o różnorodności, tolerancji i sile wyobraźni, na podstawie książki Veronique Cauchy i Laurenta Simona Kropka i Kreska.

 

Co się wydarzyło w Gruffalowym Lesie (kl. 0–I, 45 min) 
Zajęcia o strachu i odwadze prowadzone w oparciu o teksty z książek Gruffalo i Dziecko Gruffalo Julii Donaldson.

 

Czy kłopoty mają moc, kiedy jest ich cała moc?" - warsztaty z książką Iwony Chmielewskiej (70 min) Podczas spotkania uczestnicy poznają książki KłopotMoc kłopotów. Wytwórnik Iwony Chmielewskiej, która stanie sie inspiracją do rozmowy o emocjach i twórczej aktywności. Doświadczając zabawy kształtem, dzieci stworzą autorską pracę plastyczną.

 

Czy nasze słowa mogą być ciepłe i puchate lub kłujące i kolczaste? (kl. I–III, 45 min) 
Zajęcia z elementami bajkoterapii o budowaniu pozytywnych relacji w grupie rówieśniczej w oparciu o Bajkę o Ciepłym i Puchatym.

 

Doświadczanie barw w Czarnej książce kolorów  Meneny Cottin i Rosany Farii (50 min)
Badanie zapachu, smaku i faktury kolorów. Rozmowa o sposobie postrzegania świata przez osoby niewidome.

 

Dziecięce marzenia. Lody we wszystkich smakach Pawła Mildnera (kl. 0-I, 50 min) 
Warsztaty twórcze o sile marzeń i świecie dziecięcej wyobraźni.

 

Dzieje Warmii w podaniach, baśniach i legendach (45 min)
Zajęcia z wykorzystaniem tekstów Marii Zientary-Malewskiej  Jak powstały źródła Łyny i O świętym Jakubie patronie Olsztyna.

 

Jogobajka (45 min)
Zajęcia literacko-ruchowe realizowane w oparciu o książkę Filippy Odevall i Karin Lundström Bose stópki. Joga dla dzieci.

 

Kapelusz jak marzenie" (kl.I-III, 60 min)
Warsztaty twórcze prowadzone w oparciu o Kapelusz Pani Wrony Danuty Parlak. Uczestnicy spotkania tworząc dźwiękową przestrzeń lasu, przeniosą się w świat przedstawiony utworu. Uczniowie zainspirowani opowieścią zaprojektują „kapelusz jak marzenie".

 

„Każda droga ma swój początek". O sile przyjaźni i odwadze - Zielony i Nikt Małgorzaty Strzałkowskiej (kl. II - III, 60 min)
Podczas zajęć o charakterze warsztatowym uczniowie zainspirowani opowiescią M. Strzałkowskiej zastanowią się nad sposobami przezwyciężania obaw i leków oraz porozmawiają o wartości przyjaźni.

 

Magia baśni Hansa Christiana Andersena (45 min)
Baśń jako tekst odzwierciedlający ponadczasowe doświadczenia człowieka. Przybliżenie postaci H. Ch. Andersena i jego twórczości. Na podstawie tekstu Latający kufer.

 

Mój przyjaciel, Kubuś Puchatek (kl. II - III, 50 min)
Wyeksponowanie wartości bezinteresownej przyjaźni bohaterów Kubusia Puchatka i Chatki Puchatka Alana Milne’a.

 

Multimedialne podróże do Czech (kl. I - III,  50 min)
Położenie geograficzne, symbole narodowe, język i zwyczaje mieszkańców, słynne postacie z historii, kultury i nauki, a także charakterystyczne miejsca i wydarzenia.

 

Niesamowite przygody dziesięciu skarpetek (czterech prawych i sześciu lewych) Justyny Bednarek w czarnym teatrze (kl. I-III, 60 min)
Przełożenie wybranych opowiadań na język teatru. W części wrsztatowej spotkania uczniowie tworzą autorską plastyczną wizję kontynuacji spektaklu.

 

O niedźwiedziu, który został prawdziwym żołnierzem (kl. II-III, 50 min)
Historia słynnego Misia Wojtka opowiedziana w oparciu o książkę Łukasza Wierzbickiego Dziadek i niedźwiadek.

 

Plotka (kl. II–III, 45 min) 
Zajęcia o sile wypowiadanych słów w oparciu o Jabłka Pana Peabody’ego Madonny.

 

Podstawy języka migowego

- Palce mówią (kl. II-III, 45-60 min)

Nauka polskiego alfabetu palcowego (daktylografii) oraz znaków liczbowych. Ćwiczenia praktyczne.

- Rozumiemy się bez słów (kl. I - III, 60 min)  

Uwrażliwienie dzieci na osoby niesłyszące. Zapoznanie z językiem migowym jako inną formą komunikacji. Prezentacja alfabetu palcowego, liczebników głównych. Nauka wybranych znaków języka migowego z różnych działów tematycznych.

 

 Postaw kropkę, a zobaczymy, co się stanie". Warsztaty twórcze inspirowane książką Kropka Petera Reynoldsa (kl. I-III, 70 min)
Spotkanie ma na celu rozwijanie kreatywności uczestników. Historia bohaterki książki zainspiruje uczniów do swobodnej ekspresji twórczej, której efektem będą „kropkowe dzieła”.

Spotkanie z Piaskowym Wilkiemkl (0-II, 50 min)
Zajęcia na podst. książki Åsy Lind „Raz,dwa, trzy Piaskowy Wilk”

Świat Dzieci z Bullerbyn Astrid Lindgren (45 min)
Przybliżenie postaci i twórczości autorki Dzieci z Bullerbyn, głośne czytanie fragmentów utworu oraz rozmowa o świecie przedstawionym powieści.

 

W krainie pingwinów - Zaczarowana zagroda Aliny i Czesława Centkiewiczów (50 min)
Osobliwości Antarktydy (klimat, ukształtowanie powierzchni), charakterystyka pingwinów.

 

W pogoni za kołem, trójkątem i kwadratem  (kl. 0 -  I, 60 min)
Warsztaty z wykorzystaniem książki Marii Terlikowskiej z ilustracjami Stanisława Zamecznika Figury.

 

Zagadka W kieszonce. Warsztaty twórcze z książką obrazową Iwony Chmielewskiej (kl. 0-II, 65 min)
Uczestnicy spotkania zainspirowani książką W kieszonce Iwony Chmielewskiej stworzą, wg własnego pomysłu, kieszonkę - niespodziankę, która jednocześnie stanie się opowieścią o nich samych.

 

Złość - zajęcia bajkoterapetyczne (kl. II - III , 45 min)
Zajęcia w oparciu o teksty Brunona Ferrero W krainie smoków i Stanislava Marijanovića Awanturella. Zapobieganie i łagodzenie złości u dzieci.

 

 

 

Zajęcia są bezpłatne.

 

 

Szczegółowe informacje oraz przyjmowanie zgłoszeń:

Wydział Wspomagania Edukacji,
tel.:
(89) 527-25-86 w. 122

e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Copyright © 2021 W-MBP. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Joomla! jest wolnym oprogramowaniem wydanym na warunkach GNU Powszechnej Licencji Publicznej.

Polityka prywatności - RODO